আধাৰশিলা আৰু অনুৰাধা বাইদেউ - ajoylal.com :: লাল ইংক (ৰঙা চিয়াঁহী)
https://www.facebook.com/drajoylaldutta

মহীৰূহৰ লেখা

আধাৰশিলা আৰু অনুৰাধা বাইদেউ

আধাৰশিলা আৰু অনুৰাধা বাইদেউ

Share This
আধাৰশিলা আৰু অনুৰাধা বাইদেউ
দৃশ্য -১

কালি ভাইটি সত্যকামে ফোন কৰি ৰীতা চৌধুৰী বাইদেউৰ উদ্যোগত গঢ় লৈ উঠা আধাৰশিলা অনুষ্ঠানটোৰ কথা ক’লে৷ ভাইটিহঁতে একে অনুষ্ঠানতে সাহিত্য ডট অর্গ নামৰ ৱেব আলোচনীখন উন্মোচন কৰাৰ কথাও কলে, ভাল লাগিল৷ কার্যসূচীৰ ৰাতিলৈ টিভিত কভাৰেজ দেখিলো৷ ৰীতা বাইদেউৰ মনৰ ভাৱ শুনিলো, কবিতা শুনিলো৷লেপটপ দিয়া দেখিলো, উপন্যাসিক সকলৰ নতুন প্লট আৰু কামৰ আঁচনি শুনিলো ভাল লাগি গ’ল ৷


সাহিত্য ডট অর্গৰ নিউজটো কভাৰ নহ’ল৷ মনটো অকন বেয়া লাগি গ’ল৷ কষ্ট হয়তো সম্পূণ অসমীয়া ইউনিকডত ৱেবচাইট এটা ডিজাইন কৰোতে, সেয়ে৷ অকন প্ৰচাৰৰ পোহৰ পৰা হলে ভাল পালোহেতেন৷

যি কি নহওক, নতুনক প্ৰকাশৰ সুযোগ দিয়া বা উৎসাহিত কৰা প্ৰতিটো প্ৰচেষ্টাকেই ভাল পাওঁ বা আদৰণি জনাওঁ৷

কৰিব লগা ঢেৰ আছে, মুখেৰে কোৱা লোকো দেধাৰ আছে৷ কিম্তু হাতে কামে কৰিছে কেইজনে? সেয়ে ৰীতা বাইদেউৰ প্ৰচেষ্টাক অন্তৰেৰে শলাগিছো ৷

দৃশ্য -২

অসমীয়া সাহিত্যত নতুনক উৎসাহ, এটা বিতর্কিত বিষয়৷ ফেচবুকতো ৰাইজে অভিযোগ আনিছে ৷ তেখেত সকলৰ অনুভৱবোৰৰ সতে ময়ো অলপ যোগ কৰিব বিচাৰো৷ অসমীয়া লেখা মোৰ অ-আ দিনৰে সহচৰ যদিও লেখক-লেখিকাৰ জগতখনৰ লগত মোৰ চিনাকী নতুন৷

বিভিন্ন প্ৰান্তৰ নবীন কবি সকলক উৎসাহিত কৰাৰ মানসেৰে এক আয়োজন অসমীয়া নবীনৰ কবিতা শীর্ষক এটা কবিতা প্ৰতিযোগিতাৰ যোগেদি আমি অসমৰ কৰিছিলো৷ নবীন কবি সকলৰ হাজাৰটামান কবিতাই আমাক আহ্লান্বিত কৰিলে৷ ভাললাগিল, অনুভূতিৰে পূর্ণ কবিতাৰ টোপোলাবোৰে আমাৰ হেপাঁহ পূৰণ কৰিলে৷


বাতৰি কাকতৰ বিজ্ঞাপন দেখিয়েই কবি মৃদুল কুমাৰ সন্দিকৈ আৰু মহেশ পাৰীক আহি ওলালহি৷ আমাক বিচাৰক, বাচনি, সংকলন সম্পাদনা, প্ৰকাশলৈকে সহায় কৰিলে৷


নতুনক উৎসাহিত কৰাৰ হেপাঁহৰ এই যাত্ৰাত এই ধৰণৰ সহযোগিতাই পাথেয় আৰু আমি অলেখ কৃতজ্ঞ৷ ড শিৱনাথ বর্মনছাৰে অসমীয়া নবীনৰ কবিতা ২০০৯ উন্মোচন কৰিলে৷ বয়োজ্যেষ্ঠ কবি সাহিত্যিক ৰবীন্দ্ৰ বৰাছাৰে আঁত ধৰা অনুষ্ঠানটোত মনৰ কথা ব্যক্ত কৰি কলে- অসমীয়া সাহিত্যৰ ক্ষেত্ৰত এনে নতুনক উদগনি দিয়া প্ৰচেষ্টা বিৰল শলাগিব লগীয়া৷ উৎসাহ পালো। ২০১০ চনটো প্ৰতিযোগিতাৰ আয়োজন কৰি নবীনৰ কাব্য সংকলন শব্দ সমদল প্ৰকাশ কৰি উলিয়ালো ৷ 


মাজতে উপন্যাস এখন লিখাৰ চখ লাগিল৷ ২০০ পৃষ্ঠাৰ উপন্যাস এখন লিখি উলিয়ালো৷ এতিয়া ভালেই হৈছে নে বেয়া হৈছে, মূল্যায়ন কৰিবই বা কোনে? 
এগৰাকী জ্যেষ্ঠ সমালোচকৰ কাষ পালোগৈ, তেখেতে চাই কলে, ভালেই হৈছে৷ এটা কাম কৰিবা, তুমিটো নতুন লেখক, কোনোবা এজনে চিনাকীৰ দৰে পাতনি এটা লিখি দিলে ভাল হব৷


তাৰ পাছত মই নাচোৰবান্দা৷ নতুনক হোমেন বৰগোহাঞিয়ে উৎসাহ দিয়ে৷ অন্যতম প্ৰিয় কবি, লেখক প্ৰণৱ বমর্ণৰ লেখাৰ পৰা মোৰ মনত এটা স্বতসিদ্ধ কথাৰ দৰে বহি গৈছিল৷ তাতে বংশৰ শিপাডাল ঢকুৱাখনাৰ হোৱা বাবেটো তেখেতৰ তালৈকে নগৈ কলৈ যাম ধৰণৰ চিন্তা৷ গলো এদিন, আমাৰ অসমৰ কায্যর্লয়লৈ, চিনাকী এজনৰ আঁত ধৰি৷ তলৰ পৰা ফোনতে কথা হল- চিনাকী দিলো দেউতাৰ পুতেক বুলি, বৰদেউতা বুলি মাতিলো৷ অন্যতম প্ৰিয় লেখকজনে অতি বিনয়েৰে কলে- এতিয়া গ্ৰন্থমেলা আহি পোৱাৰ সময়, খুৱ ব্যস্ত আছো, তাতে টিভিৰ প্ৰগ্ৰেমটোও চলি আছে৷ তুমি অলপ দিন পাছত আহিবা দিয়া৷ যথেষ্ট, মনটো ভৰি গল৷ শ্ৰদ্ধা অটুট থাকিল৷


তাৰ পাছত, মনে মনে ভাবিলো, কাৰ তাত যাওঁ? বৰগোহাঞি দেৱৰ উৎসাহ আৰু প্ৰেৰণাতে লেখিকা হোৱা, বতর্মান কাকতৰ সম্পাদিকা হোৱা বুলি জনা অনুৰাধা বাইদেউৰ তালৈকে যোৱাটো ভাল হব৷ অন্তৰংগ প্ৰবীণ সাহিত্যক এজনক কথাটো কোৱাত তেওঁ এদিন লৈ যোৱাৰ কথাটো কলে৷ গলো, বামুনিমৈদামৰ কার্যালয়লৈকে গৈ চিনাকী হলো৷ অসমীয়া নবীনৰ কবিতা কাব্যগ্ৰন্থখনৰ সতে নতুন উপন্যাসৰ (অপ্ৰকাশিত) কপি এটা দিলো৷


তেখেতে কথা দিলে নবীনৰ কবিতাৰ কিতাপখনৰো ৰিভিউ এটা কৰাই তেখেতে প্ৰকাশ কৰিব৷ মোক সাগৰত তেল উৎপাদনৰ কথা সুধিলে, আমাৰ কোম্পানীত অসমীয়া মানুহৰ পৰিসংখ্যা এটা ল’লে৷ মই তেখেতক পাঁচ বছৰ আগতে ধেমাজি কমার্চ কলেজৰ আলোচনীৰ বাবে সাক্ষাতকাৰ লবলৈ যোৱাৰ কথাটো উনুকিয়ালো৷ তেখেতৰ কথা, তেখেতৰ লেখাৰ সপ্ৰশংস আলোচনাৰ পাছত তেখেতে কলে, অহা সপ্তাহত আহিবা, মই চাই কিবা অকনমান লিখি দিম, বেক কভাৰত দিব পৰাকৈ৷ সন্টুষ্ট হৈ কলো, মইতো চৈধ্য দিনৰ ডিউটিত যাম পৰহি, তেন্তে ২০ দিন মানৰ পাছতহে আহিম৷ হব বুলি কোৱাত সুখী হৈ ওলাই আহিলো৷


সেই কেইদিনতে ৰীতা বাইদেৱে ৰাষ্ট্ৰীয় বঁটা এটা পালে ৷ আমিও নির্দিষ্ট দিনত 
খুলশালীটোৰ সতে চানমাৰিৰ অফিচত গলো৷ বাইদেৱে সকলো পাহৰিলে, নতুনকৈ চিনাকী দিব লগা হল৷ এনেতে এটা ফোন আহিল, আহিল এজাক ধুমুহা৷ বাইদেৱে আমাৰ উপস্থিতিক উপলুঙা কৰি ফোনত কৈ গৈছে- তুমি চাগে নাজানা, ৰীতা চৌধুৰীয়ে কি কি কৰিছে, মাইনীয়ে মোক কৈছে৷ মাইনীক কৈছে মনোজে ৷ সব নিউজ চেনেলৰ সম্পাদকবোৰক নি, ফাইভ-ষ্টাৰ হোটেলত ৱাইন আৰু ডাইনৰ পার্টি দিছে৷ কৈছে, তোমালোকক যি লাগে দিম, তোমালোকে খালী মাকাম খনক ফকাচ কৰা৷ ইণ্টাৰনেচনেল প্ৰাইজ পাব লাগিব! দিল্লীত গৈ মেডিয়াক মেনেজ কৰিছে, খুৱাইছে বোৱাইছে, পার্টি দিছে৷ মোক হিল্লোল পাঠকে আহি কৈছে৷ ৱাইন আৰু ডাইনটোত জোৰ দি আৰু দুবাৰমান কিবা ক’লে৷ তাৰ পাছত কৈ গ’ল-অসমীয়া কেইটাৰে খাবলৈ নোহোৱা অৱস্থা, চাইনীজ কেইটামানক লৈ ইমান হুলস্থুল৷ এইটোৰ ভিত্তিতে অসমখনো চাইনাই লৈ নললেই হয়৷ মইতো কওঁ,চন্দ্ৰমোহনে কি ৰাজনীতি কৰে, তাতকৈ ভাল ৰাজনীতি কৰে ৰীতা চৌধুৰীয়ে৷এজিপিক যদি বচাব লাগে, চন্দ্ৰমোহনৰ ঠাইত ৰীতা চৌধুৰীক লব লাগিব৷ বঁটাৰ বাবে কাৰ নাম আছিল, শেষত কাৰ নাম কটা গল আমি নজনা নহয় দিয়াছোন…ইত্যাদি৷


ফোনৰ সিপাৰে কোন আছিল নাজানো৷ খুলশালী আৰু মোৰ ইটোৰ সিটোৰ মুখলৈ চোৱা অৱস্থা৷ফোন থোৱাৰ পাছত তেওঁ কলে, তেখেতৰ কোনো বঁটা বাহনৰ লোভ নাই৷ কোনো উপন্যাস বা কিতাপৰ উদ্ধোধনী অনুষ্ঠানৰ নামত আনুষ্ঠানিকতা তেওঁ ভাল নাপায়৷ সেয়ে তেওঁ গ্ৰন্থমেলাত যে লেখক পাঠকৰ অনুষ্ঠানতো উপস্থিত নাথাকে৷ কেমেৰাৰ আগত নিজৰ কিতাপৰ প্ৰশংসা কৰিবলৈ বা আনৰ পৰা শুনিবলৈ তেওৰ লাজ লাগে৷ পাছত আমাক কলে- অহা সপ্তাহত আহিবা৷ তাৰ তেখেতলৈ উপহাৰ ৰূপে লৈ যোৱা নাৰায়ণমূর্তিৰ বেটাৰ ইণ্ডিয়া বেটাৰ ৱর্ল্ডখন তেখেতক দি নিৰৱে গুচি আহিলো৷


প্ৰতিদিনৰ অফিচ বিল্ডিঙৰ পৰা ওলাই আহিলো, খুলশালীয়ে কলে- নালাগে নেকি ভিনি, এখেতৰ মন্তব্যৰে উতসাহ লব৷ মইনো কি কম, কিতাপত হাজাৰ ভাল ভাল কথা লিখা মানুহৰ মনটো যদি এনেকুৱা, হিংসা, বিদ্বেষ থকা, কলমটোও তাৰমানে আমাৰ দৰেই মূর্খ যে প্ৰকৃত ভাৱবোৰ নিগৰাই নিব নোৱাৰে৷ তাকেই ভাবিলো৷ মোৰো হেপাঁহটো শেষ হল৷


তথাপি ক’ৰ পানী কলৈ যায় চাও বুলিয়েই এসপ্তাহৰ পাছত অফিচ গলো৷ তেখেত ঘৰত আছিল, ফোন কৰিলো৷ ‘অ’ মই চাবই পৰা নাই, তুমি ফোনতে টপিকটো অলপ কৈ দিয়াচোন’- বুলি কলে৷ ময়ো মূর্খৰ দৰে কৈ গ'লো, তেওঁ কলে, ‘কালি লাচিতৰ হাততে দি দিম, আহি লৈ লবা৷ হেন জানি, আকৌ লাচিত দেৱক লগ ধৰিলো, তেওঁহাঁহি হাঁহি কলে- ‘ধেত একো দিয়া নাই৷ বাইদেৱে এইবোৰ এনেয়ে কয়’৷ মুখখন বিস্বাদ লাগি আহিল, খুলখালীৰ আগত লাজ পোৱাৰ নিচিনা যন্ত্ৰণাটো লব লগা হল৷ মইযে মুৰুখ সেই প্ৰেৰণাময়ী আইৰ পাল্লাত পৰিব নালাগিছিল নিজক ধিক্কাৰ দিলো৷

দৃশ্য -৩
দুই সপ্তাহ পাছত মেৰেংৰ হাজাৰ হাজাৰ কপি বিক্ৰীত উৎসাহিত হৈ অনুৰাধা 
বাইদেউৰ তিনি তাৰকা হোটেলত উদযাপন৷ টিভি কেমেৰাৰ সমুখত নিলাজৰ দৰে, নিজৰ কিতাপৰ গুণানুকীর্ত্তন৷ আন বক্তাৰো প্ৰশংসা শ্ৰৱণ৷


তাৰ পাছৰ সপ্তাহত, ঘৰৰ পৰাই টিভিত নাৰী নিযার্তনৰ ওপৰত লাইভ ইণ্টাৰভিউ৷বাইদেউৰ চাতুর্যতাক বাহ বাহ নিদি নোৱাৰিলো৷


তাৰ এমাহ মান পাছত সাহিত্য সভাৰ বিষ্ণুৰাভা বঁটা পোৱাত উৎসাহ প্ৰকাশ।
ভণ্ডামিবোৰ সহ্য নহ’ল আৰু৷


মনৰ দুখতে চিনাকী সংগ্ৰামী বাইদেউ এজনীক কথাবোৰ ক’লো৷ কলে, সেয়ানো কি নতুন কথা, যেতিয়া চাৰৰ প্ৰেৰণা পাই আছিল, তেতিয়াটো চাৰে, তেখেতৰ হাজবেণ্ডে পাহাৰৰ পৰা অনা লাই পাতৰ ওপৰতো লেখা লিখে৷ অসমীয়া সাহিত্যৰ ভিতৰচৰাক চিনি পাবলৈ তোমাৰ দিন লাগিব৷


অসমীয়া সাহিত্য কর্মীৰ স্মার্টনেচৰ আগত নিজৰ মূঢ়তাক ধিক্কাৰ দিলো৷

দৃশ্য -৪
কথাখিনি লিখি এওঁক দেখুৱাই, কৈছো- ৰীতা বাইদেৱে বঁটা পাওতেই, অনুৰাধা 
বাইদেউৰ যি অৱস্থা৷ আধাৰশিলা স্থাপন হোৱাত চাগে তেওঁৰ কি অৱস্থা হৈছে,
খবৰ এটা লবই লাগিছিল৷ এই আধাৰশিলা অনুৰাধা বাইদেউৰ বাবে এপিটাফ লিখা শিলচটা হেন নহয়গৈতো?

(ইউনিকডৰ পূবেৰুণত লিখাত নতুন বাবে বহু বানান ভূল ৰৈ গৈছে৷)

6 comments:

  1. ভাল কাম, সমাজৰ, ৰাইজৰ বাবে কিবা কৰিবলৈ যাওঁতে কাৰোবাৰ নেগুৰত ওলমিলে এনে বিলাই বিপত্তি হোৱাৰ সম্ভাৱনা পুৰা মাত্রাই থাকে... মানুহ চিনাটো অলপ কঠিন... কথাখিনি চিধাকৈ কোৱাৰ বাবে ভাল পালো....!!

    ReplyDelete
  2. অজয় এনে স্পষ্ট লেখাৰ প্ৰয়োজন আছিল৷ ভাল পালো৷

    ReplyDelete
  3. কাহিনীবোৰ আজিহে গম পালো । ধিক্! আপোনাাৰ স্পষ্টবাদিতাক লাল চালাম ।

    ReplyDelete
  4. The courage and truthfulness is heart touching. Everyone can not gather up the guts to speak and stand up against such "aristocratic" fame.

    ReplyDelete
  5. A must read article for all new writer.

    ReplyDelete
  6. Excellent job Lal.....Bitter truth has come out..Lobby is a must now a days for any sort of award in literature..

    ReplyDelete

Sponsor

AD BANNER

Pages